Ökoiskola képes albuma
Ökoiskola képes albuma
5. Monor Város Önkormányzata jóvoltából lehetőségünk nyílt iskolánk beton kerítésének kifestésére. Itt településünk épített és természetes környezeti értékei egyaránt megjelennek, ezzel is elősegítve, megerősítve diákjaink igényét a szépre és értékeink megóvására.
7. Iskolánk egész területén szelektíven gyűjtjük a hulladékot. A fiatalabb tanulóknak az idősebbek rajzok, ábrák segítségével magyarázzák, melyik kukába mit lehet beledobni. Az iskolatej program keretében kapott termékek csomagolását portásunk közreműködésével újrahasznosítjuk növénymagok ültetése céljából.
8. Intézményünk a fenntarthatósági témahét keretében osztálydekorációs versenyt és rajzpályázat hirdetett környezettudatos magatartás formálása érdekében. A legzöldebb termet és a legszebb műveket jutalmaztuk. Emellett még iskolánk folyosóján gondolatébresztő faliújság díszítéseket helyeztünk el.
9. Madarak és fák napja alkalmából plakátkészítéssel és az iskolarádióban tartott műsorral emlékeztünk meg e nap jelentőségéről. Természetbúvár szakkörön madárhangok és a madarak fényképeinek felismerése keretében bővítettük diákjaink ismereteit.
10. Természettudományos tábor volt intézményükben június utolsó hetében, amelyen 20 tudományok iránt érdeklődő felső tagozatos diák vett részt.
Első napon a Természettudományi múzeumban tettünk látogatást, ahol az állandó tárlatokon kívül két külön foglalkozáson (A világ rovarszemmel, Miről árulkodnak a csontok?) is részt vettünk. Nagy érdeklődés övezte a múzeum kertjében elhelyezett dinoszaurusz modelleket is. Az Orczy-kertben pedig jól esett egy hideg fagylalt a vizes élőhely növényeinek és állatainak megismerése után.
A második napon a táborszabályzat ismertetése után pontgyűjtő füzetecskéket készítettek el a csapatokra osztott diákok. Majd a festékek kémiája előadás után pólók festésével töltöttük a délelőttöt. Ebéd után a víz tulajdonságairól hallhattak a tanulók. Ezt követően pedig érdekes kísérleteket végeztek, amiből kiderült többek között az is, hogy lehet folyadékból is szivárványt készíteni.
A harmadik napon a Kis-tónál ismerhették meg a gyerekek a vízpart növénytársulásait. A lepkék aznap sportot űztek a lepkehálókból kiszabadulásból, de egy fagylalt mindenki kedvét felvillanyozta. A délutáni mikroszkopikus világ előadást követően nyúzatkészítéssel foglalatoskodtak a diákok.
Negyedik napon Magyarország domborzata, kőzete és formakincse előadás és kahootos játék előzte meg a terepasztal készítést. Magyarország domborzati térképe formálódott a távolugrógödörből, amit szóda-bikarbóna vulkánok tarkítottak. A nap második felében papírgyártással, papír úsztatással ismerkedtek az érdeklődő gyerekek. A saját maguk által gyártott papírból pedig könyvjelzők készültek.
Ötödik nap iskolánk ökológiai lábnyoma mellett sajátjukat is elkészítették a tanulók. Ebéd után pedig akadályversenyen vettek részt Monor városában. A végállomás a Strázsa-hegyen volt, ahol egy pincénél a haszonkerti növények termesztésével bővíthették tudásukat. Fergeteges búcsú bulival zártuk le az ismeretekben gazdag hetet.
11. Egész évben heti két órában kicsik és nagyok is lelkesen vettek részt a természetbúvár szakkörön. Sok kísérlet, növény és állat felismerés, plakát készítés, kiállítás összeállítása és kirándulás tette színessé hétköznapjaikat.