Iskolánkról
Célkitűzésünkegy olyan iskola kialakításról szól:
- ahol komoly szerepet kapnak az alapvető emberi értékek: egymás tisztelete, a közösség építése, az egymásra figyelés, empátia, becsület
- ahol a nevelés, a tanuló személyiségformálása elsődleges szerepet kap a mindennapokban, a magas színvonalú oktató munka mellett
- ahol a középpontban mindenkor a gyermek áll, az ő érdekében történik minden: fontos testi-lelki egészséges fejlődése, értelmi képességeinek kibontakoztatása együttműködve a szülőkkel, partnerszervezetekkel
- ahol sokoldalúan közvetítik a tudást, a gyermek motiváltsága alapfeltétel: érdeklődve, kíváncsian fordulhat az új közvetítendő tudása irányába
- ahová szívesen hozzák a szülők gyermekeiket, mert tudják, hogy ránk bízhatják őket
- ahol elkötelezett, hivatástudattal rendelkező pedagógusok várják a gyerekeket
- ahol olyan belső összhanggal bíró nevelői közösség jöhet létre, melynek megtartó ereje van: az új munkatársakat szívesen fogadja, a régóta bizonyítókat megbecsüli és elismeri
- ahol jó az alkalmazkodás a változó környezetből kiinduló megváltozott igényekhez, elvárásokhoz: azaz rugalmasság jellemzi
- ahol nyitottak az új kihívásokra, egyaránt jellemző a hagyományok, a hagyományos értékek tisztelete, és az innováció iránti igény; jövőképe proaktív
- amely munkahelyként vonzó: biztosítja a fejlődéshez, esetleg előmenetelhez az utat, a munkaterhelés egyenletes, minimális a fluktuáció
- ahol lényeges a kommunikáció, az érintettek megfelelő tájékoztatása
- ahol segítően fordulnak a szülők problémái felé, tanácsokkal segítik a gyermeknevelést
- ahol jó a kapcsolat partnerszervezetekkel, az iskola megbecsült intézménye a városnak
- ahol fokozott szerepet kap az intézmény pedagógiájában az egyéni bánásmód, a személyre szóló oktatás, a mennyiségi és minőségi differenciálás
- ahol helyük van a közösségben a sajátos nevelési igényű gyermekeknek, ahol a pedagógus folyamatosan figyelemmel kísérve tanítványai fejlődését, észleli, ha valakinek speciális fejlesztésre van szüksége, és további szakértői vizsgálatot indítványoz - pedagógiája preventív
- ahol fontos ügy a lemorzsolódással fenyegetett tanulók és a szakértői véleménnyel rendelkező tanulók fejlesztése, felzárkóztatása
- ahol mindenkor szem előtt tartják a hátrányos helyzetű gyermekek esélyegyenlőségének biztosítását, és lépéseket tesznek a hátránykompenzációra
- ahol hangsúlyos az alapkompetenciák fejlesztése
- ahol komolyan felkészítik a tanulókat továbbtanulásra, figyelmet fordítanak a pályaorientációra
- ahol a mérési eredményeket átgondolva, értékelve, tanulságokat a pedagógiai gyakorlatba beépítve folyik az oktató munka
Itt olvashatnak a képekre kattintva a következőkről:
Elveink, pedagógiánk
Iskolánk múltja
Tanáraink
Osztályaink

Szülői közösség
Diákönkormányzat
Alapítvány